Pár věcí mě v posledních dnech dokáže uklidnit: ořezávání pastelek, rytmické šplouchání myčky, pět minut jógy nebo pozorování psíčků pod okny. Taky jsem se vrátila ke své staré zálibě – sledování reklam na parfémy.
Většina z nich je dost klišé: navoníte se a budete muset nápadníky odhánět koštětem. Některé jsou ale propracovanější a buď otřepané téma něčím obohacují nebo na to jdou rovnou úplně jinak. Jsou příležitostí na minutu utéct z reality a bez pocitu viny si užít prvoplánovou romantiku.
Líba z blogu Alibi mi nedávno připomněla tuhle vůni a její reklamu. Hodně lidí si pamatuje, jak je v mládí ovlivnily knihy, hudba nebo cestování. Já si vybavuju ten nadějný sen, že si jednou taky zařídím takovou ložnici s dveřmi do zimní zahrady plné obrovských listů. Tenkrát jsem ještě nevěděla nic o penězích ani o ničivých účincích vlhkosti ve zdech, a tak jsem si tuhle reklamu mohla nerušeně užívat.
2. Kenzo Amour
Scény plné úsměvů, útulných interiérů a spokojených očí Olgy Kurylenko na mě působí až sedativně. Stejně jako ve vůni, ani v reklamě není nic, co by narušovalo poklidnou atmosféru. Obrazy imaginární cesty po Asii plné exotiky a sytých barev propojuje zpomalený pohyb letící rajky. Do té luxusní chaty v korunách stromů bych se prosím chtěla přestěhovat.
Toto je podle mě nejkrásnější reklama široko daleko. Mohl by to být hororový film, ale díky romantické atmosféře zůstává jen příjemně záhadný. Režisér a hlavní herečka Amelie z Montmartru dokázali v pár minutách odvyprávět příběh celovečerního filmu. Užijete si chanelovské detaily jako řetízek složený do tvaru čísla 5 na toaletním stolku, odraz flakonu ve světlech jedoucího vlaku nebo mozaiku s logem značky na podlaze nádraží.
Pro fajnšmekry vznikl i film o filmu.
Ve válce si lidé slibovali, že až všechno skončí, budou na sebe čekat každý rok ve stejný čas na dohodnutém místě, dokud se nesetkají nebo to nevzdají. Dojemné setkání plné nezvladatelných emocí je i tématem reklamy na Tresor s Kate Winslet. Většina příběhu se odehrává v její tváři. Pak stačilo už jen doladit prostor a přidat broskvový filtr.
Ještě více poetiky se schovává v delší verzi s vyprávěním: „Vím, že jsem chtěla zpomalit, abych ho viděla, jak čeká a chystá se mě obejmout, ale bylo to silnější než já.“
5. Maison Francis Kurkdjian Petit Matin & Grand Soir
Niche značky moc často video reklamy nedělají. Nicméně, MFK má svůj Youtube kanál, kde najdete i tuhle procházku Paříží. Když přijde na romantiku, Paříže není nikdy dost. Parfumér vyráží do ranního slunce a celý den se prochází městem. Se soumrakem se rozsvěcí noční lampy. Právě ta světelná transformace v souladu s proměnou v hudbě vytváří velmi elegantní atmosféru.
6. Jo Malone Bronze Wood & Leather
Reklamy této značky jsou na můj vkus často příliš křečovitě stylizované, ale Bronze Wood & Leather má nenucenou, bezstarostnou atmosféru. Pár rozcuchaných mladých motorkářů s netypicky krásnou modelkou, vzrostlé stromy a boží schovku z větví doplňují romantické housle mladé francouzské skladatelky Anne-Sophie Versnaeyen.